Alapvetően nem foglalkozom RPG hírek írásával, de nagyon megörültem, hogy kedvenc sci-fi sorozatomból szerepjáték készül. Mintha a mai (inkább már a tegnapi) nap ezt előre is vetítette volna, ugyanis Krisztián számítógépén Battlestar Galactica háttérkép feszített, rajta a két díszpinttyel Boomerrel és Number Six-szel.
A Margaret Weis Productions gondozásában szeptemberben megjelenő szerepjáték a Cortex rendszert használja, mely ismerős lehet egy másik kultikus sci-fi sorozatból készült RPG, a SERENITY játékosainak. A Cortex legérdekesebb jellemzője, hogy mindenféle kockát használ, kivéve a 20 oldalút. Mivel a d20 kifejezés ma már nem annyira a dobótestet, sokkal inkább egy szabályrendszert ír le, nem elképzelhetetlen, hogy ez a megoldás egy afféle burkolt elzárkózásként is értelmezhető a fejlesztők részéről.
Érdekes szabály még, hogy a karakterek Plot-pontokkal rendelkeznek, amelyekkel a játék eseményeit manipulálhatják. Akár egyéni szinten növelve a saját dobásukat, vagy akár teljesen új eseményeket hozhatnak be, például a karakterek egy rejtett raktárra bukkanhatnak, vagy egy kóbor kutya elterelheti a figyelmét a Cylon centúriónak. Ezeket a pontokat jó ötletekért, jó szerepjátszásért, és a feladatok sikeres teljesítéséért lehet kapni. A szabályok kifejezetten javasolják a Plot-pontok gyors keringtetését, hogy ezzel is fokozzák az események drámai súlyát. Ez kísértetiesen emlékeztet a Cinema-pontokra, melyeket Dáviddal találtunk ki, filmes szerepjáték-rendszerünkhöz, a CINEMATIChoz.
A Margaret Weis Productions gondozásában szeptemberben megjelenő szerepjáték a Cortex rendszert használja, mely ismerős lehet egy másik kultikus sci-fi sorozatból készült RPG, a SERENITY játékosainak. A Cortex legérdekesebb jellemzője, hogy mindenféle kockát használ, kivéve a 20 oldalút. Mivel a d20 kifejezés ma már nem annyira a dobótestet, sokkal inkább egy szabályrendszert ír le, nem elképzelhetetlen, hogy ez a megoldás egy afféle burkolt elzárkózásként is értelmezhető a fejlesztők részéről.
Érdekes szabály még, hogy a karakterek Plot-pontokkal rendelkeznek, amelyekkel a játék eseményeit manipulálhatják. Akár egyéni szinten növelve a saját dobásukat, vagy akár teljesen új eseményeket hozhatnak be, például a karakterek egy rejtett raktárra bukkanhatnak, vagy egy kóbor kutya elterelheti a figyelmét a Cylon centúriónak. Ezeket a pontokat jó ötletekért, jó szerepjátszásért, és a feladatok sikeres teljesítéséért lehet kapni. A szabályok kifejezetten javasolják a Plot-pontok gyors keringtetését, hogy ezzel is fokozzák az események drámai súlyát. Ez kísértetiesen emlékeztet a Cinema-pontokra, melyeket Dáviddal találtunk ki, filmes szerepjáték-rendszerünkhöz, a CINEMATIChoz.
A játékhoz egyelőre csak egy Quickstart Guide jelent meg, mely nyomtatott és .pdf formátumban egyaránt beszerezhető, persze mindkét esetben csak pénzért. Az alábbi linken megtekinthettek pár oldalt belőle.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése