2006. november 12., vasárnap

Age of Worms - EBERRON D&D

Végre csatlakozott hozzánk Zsolt is, tagbaszakadt tisztavérű orkjával, aki számottevő fegyveres képességei mellett jelentős gyógyítási szakértelemmel is fel van vértezve. Természetesen a legjobbkor érkezett, hisz éppen harcba bonyolódtunk az előző ülés végén. Az ősi goblin kriptában mindenféle szörnypókokkal és egy aranea ember-pók hibriddel kellett szembeszállnunk, aki emberi alakjában már számos bányászt és Zodear (Dávid) barátját is idecsalta Diamond Lakeből.

S bár az araneát nem találtuk meg, a kriptát kitisztítottuk és felfedezésünk hírével visszatértünk a bányavárosba. Jelentettem az esetet a karhatalmi elöljárónak, majd ezt követően karakterem információi alapján felkészültünk Zosiel, a Szél Herceg kriptájának felkutatásához.

Néhány óra bóklászás után meg is találtuk kriptát, ahová néhány worg farkas fészkelte be magát. Együttes erővel jobb létre szenderítettük őket, majd elkezdtük feltérképezni a helységet. Felfedeztünk egy különös, prizmatikus optikai freskót, egy vélhetően utazásra szolgáló műszernek a maradványait, különböző színű lámpásokat, illetve Zosiel forgatható kriptját, mely egy összetett szerkezetet rejt. Ennek pontos elvét még tártuk fel, de annyi bizonyos, hogy részben a lámpák helyének kijelölt folyosók végén található platformok működtetésére szolgál.

A Szél Herceg faragott kriptafedőjének hiányzó darabját egy varázslattal visszaforrasztottam, de nem kizárt, hogy a letört ujjak korábban valami nyomra utaltak a gépezet működtetését illetően. Egyelőre a lehetőségeket kutatjuk és az egyik folyosó végén található függőleges kürtő felderítése felé kacsingatunk.

Memorizáló varázshasználó létére Delta Tastír (a képen) az első két csatában elég hatékonynak bizonyult, de arra rájöttem, hogy karakterem összetett képességhálójának optimális kihasználása már most kihívást jelent. Magasabb szinten nem kizárt, hogy segédlet alkalmazására lesz szükség.

Krisztiánnal folytatott beszélgetésemből kiderült, hogy szándékosan korlátozza az XP-osztást, a gyors fejlődés nem tenne jót a kampánynak, mely előreláthatólag 20-dik szintig viszi majd a karaktereket. Javasoltam neki, hogy ha csak teheti, ne közvetlenül a játékülést követően, hanem később, a történtek átgondolása és értékelése után osszon XP-t. Így lehetőség nyílik a nyomozás, a szerepjáték vagy egyéb, nem harci szituációk igazságosabb jutalmazására is.

Nincsenek megjegyzések: