2005. május 31., kedd

Online biznisz

A Software Station Books nevű online boltot Karesz haverom ajánlotta D&D miniatűrök olcsó és megbízható beszállítására. Szöget ütött a fejembe, hogy megkérdem tőlük, RPG könyveket nem hoznának-e be. Iszonyú gyorsan válaszoltak, ráadásul kedvezően. Mivel még egy ilyen specialitást is be tudnak szerezni, így úgy érzem a határ a csillagos ég - meg a bukszám. Első körben megidézem magamnak ezt az Underdark Adventure Guide-ot (nem a Forgotten Realmseset, annak Mélysötétje már nagyon zsúfolt) meg egy Star Wars Galactic Campaign Guideot. Holnap kiderül, hogy sikerül-e más forrásból olcsóbban hozatni Power of the Jedi Sourcebookot. Ha nem akkor azt is ezekkel az arcokkal rendelem, bár ez borsosabb tétel, mivel a könyv már Out of Print.

S persze, hogy ne csak ingyenreklámról szóljon a bekezdés, feltöltöttem Eszter karakterének képét, akivel a Beyond the Mountains of Madnessben doktorkodik.

2005. május 28., szombat

Temple of Takhisis - DL D&D

Nem tartott sokáig megtalálni a térkaput, de az biztos, hogy utunk sokkal bonyolultabb és veszélyesebb lesz, mint azt hittük. Ahelyett, hogy egyenesen Takhisis templomába jutottunk volna, Ishtar elsüllyedt katedrálisának katakombájába kerültünk, mely 400 
lábbal Neraka alatt található. Itt összegyűjtöttünk öt kelyhet és kiszabadítottuk Azúriát az ezüst dzsinn-sárkányt két succubus fogságából, de a kijáratot nem találtunk. A sárkány elárulta nekünk, hogy Takhisis templomába csak akkor jutunk be, ha az idelent található oltárra felhelyezzük a kelyheket, melyet előbb megtöltünk a sárkányok vérével. Hoppá! Az oltárt egy öreg fekete sárkány vigyázza, a sárkányok vérét pedig az Abyss egyik szintjén Pandemoniumban, annak is negyedik rétegében, Agathonban őrzik. Karaktereinknek fogalmuk sincs a síkokról, de persze elvállalták a feladatot, ki-ki más-más okból.

Ékkőszemű Gutterről kiderült, hogy törpe létére hajlamos a klausztrófóbiára, Rascanról megtudtam, hogy törzsének fennmaradása érdekében asszonyaik után kutat, míg Gabriel ismeretlen, nagyhatalmú merénylők elől menekül - ez persze nem tartotta vissza attól, hogy tapasztalatait szaporítandó külvilági nősténydémonokkal bujálkodjon. Karakteremmel kapcsolatos legfontosabb kiszivárgott információ a neve: Sabra Homályösvény Gwenaura.
Mellékeltem Dávid karizmatikus nomád barbárjának képét, mely karakterében mérföldekre esik a véres kardját nyalogató narfelli Khargultól, akivel a Pool of Radianceben Phlan felszabadításán, de inkább saját erszényének dagasztásán ügyködik.

2005. május 24., kedd

Az Ékkőszemű törpe és a Campaign Setting esete

Ma megérkezett Amerikaországból a Dragonlance Campaign Setting könyvem, melyet az E-bayen vásároltam valami jótét lélektől. Ez a könyv nem elengedhetetlen fontosságú, hisz már több kinyomtatott példánnyal is rendelkezünk, ám egy csúnya sérülés miatt iszonyú olcsón adták és vétek lett volna ott hagyni.Ma egy rendkívüli atmoszférikus jelenség tanulmányozása közben leégett az arcom. Viszont két tanút tudok idézni azt bizonyítandó, hogy létezik köralakú szivárvány. Szerintem rajtunk kívül legfeljebb néhány meteorológus láthatta.

Ez itten K.Gábor karakterének képét, mellyel Eszter Dragonlance meséjében nyomul. Ő tehát Ékkőszemű Gutter, ahogy egy surranó művész látta a palanthas-i nagyvásáron.

2005. május 22., vasárnap

Halruaa Campaign - FR D&D

Ekkora bakit! Halruaa-i karaktereink azt a feladatot kapták, hogy tartóztassanak le egy nagyhatalmú tolvaj-mágust, ám ügyetlen belépőnknek hála az illető elszelelt egy teleportvarázslattal. Mire sikerült isteni jóslatokkal meglesni tartózkodási helyének közvetlen környezetét, már messze túl volt azon a határon, ameddig mi képesek voltunk utánaugrani. Mivel a fickó nem Fejlesztett Teleport varázst alkalmazott, így rájöttünk, hogy valószínűleg több ugrással sikerült ilyen nagy távolságba eljutnia. Nos, gyorsan szereztünk egy Fejlesztett Teleport varázslatot, amely lehetővé tette, hogy egyetlen ugrással ott teremhessünk mellette. Mivel csak egy darab ilyen varázslat állt rendelkezésünkre, kitaláltuk, hogy visszafelé majd több egymást követő ugrást alkalmazunk. Az akciónk majdnem teljes sikerrel járt, csak sajnos a bűnözőt nem sikerült élve elfogni. Az igazi probléma azonban a visszaúton jelentkezett. Olyan messzire kerültünk Halruaától, hogy azt a környéket még egyikünk sem ismerte - a teleport varázslat használatának egyik alapfeltétele, hogy látni kellett legalább egyszer azt a helyet, ahová ugrani szándékozunk. Mivel a varázslat hatóterületén belül egy nyavalyás pontot sem ismertünk, így inkább nem is részletezném a visszaút viszontagságait.

Annyit azonban megjegyzek, hogy teljesen véletlenül elvetődtünk Ashaben-gázló városába, mely éppen egy folyamatban lévő kampányom fokális pontja.

Ma végre sikerült tisztáznom a varázsvessző és varázspálca problematikáját is. A varázsvesszőket minden karakter használhatja és nem rendelkeznek töltetekkel, tehát végtelen számban lehet alkalmazni a őket. Ezzel szemben a varázspálca töltetekkel rendelkezik és varázslatok kisütésére szolgál, így csak azok a karakterek használhatják őket, akiknek a varázslatlistáján megtalálható a pálcában rejlő varázslat. Tehát például egy bárd, egy vándor vagy egy lovag nyugodtan durrogtathat egy gyógyító pálcát, de egy harcos viszont már nem.

Temple of Takhisis - DL D&D

Csapatunk (Gabriel a kirobbanó hatású mágus-csodagyerek, Ékkőszemű Gutter a rendkívül szelíd tekintetű törpe valamint magának való kagonesti elfem) egy negyedik személlyel gyarapodott, Dávid nomád-barbár karakterének (Rascan a Fekete Farkas törzsből) személyében. Nem egészen tudjuk még miért tart velünk, sőt teljes egészében csak a saját karakterem motivációjával vagyok tisztában, de ez így is van jól - addig amíg ki nem derül, hogy másnak is az kell ami nekem. Mivel karakterem továbbra sem árulta el a nevét, a többiek hol 'Elf'-nek, hol 'Vendég'-nek, hol pedig 'Hé te!'-nek szólítják.

A Trauk nevű ogre zsarnok uralma alatt nyögő Daltigoth városába ogrénak álcázva jutottunk be. Célunk az volt, hogy megtaláljuk azt a térkaput ami Takhisis nerakai templomába vezet. Sikerült teljesen kitakarítanunk a zsarnok erődtornyát az összes őrrel, és magával Traukkal együtt.Viszont a sok hentelésből és csapdátlanításból - Rascal kivételével - mindenki szintet lépett. Tekintélyes mértékű zsákmányra tettünk szert, melyek nagy része egy bizonyos fehér sárkányé, ugyanis Trauk neki adózott. Ha a hüllő megsejti hogy elcsakliztuk a dézsmát, még akár problémáink is lehetnek. Jelenleg azonban a legnagyobb baj az, hogy sehol sem találjuk azt a fránya térkaput...

2005. május 20., péntek

Vastag hétvége

Mivel úgy alakult, hogy egész hétvégén ráérek, így két nap minőségi játék elé nézek. Szombaton folytatjuk Eszter 5-én elkezdett Dragonlance kampányát, melyhez ezúttal már Dávid is csatlakozik egy barbárral. Vasárnap pedig ismét meglátogatom D.Gábort és vazallusait, hogy együttes erővel folytassuk tovább a kutatást azok után, akik Halruaa vesztére törnek.

2005. május 17., kedd

Első benyomások a D&D 3.5-ről

Tegnap este már fáradt voltam erről is írni, de most megosztom észrevételeimet. Első körben teljesen feleslegesnek láttam a 3.5-ös kiadást, révén szerintem az egész megoldható lett volna egy errátában. Asszem ilyen letölthető 3.5-ös upgrade-et csináltak is a Wizardsnál, de emiatt szerintem felesleges volt újra kiadni a PHB-t, a DMG-t és a MM-et. Persze pénz beszél, kutyaszar táncol. Eleinte nehéz volt megkülönböztetnem, hogy mi az ami új, 3.5-ös szabály, és mi az ami D.Gáborék által bevezetett háziszabály. Ők például használják a Wound/Vitality opciót, ezáltal a kritikus találat mindjárt Constitutionbe sebez. Ez persze durva, így a dupla vagy nagyobb kritikus értékkel rendelkező fegyverek mindegyikének csökkentették a határait eggyel. Másik háziszabály volt, hogy Divine varázshasználó csak akkor dobhat Spellcraftot egy Arcane varázslatra, ha az a varázslat szerepel az ő varázslatlistáján, különben 10-zel növekszik a nehézség. Ez persze fordítva is így működik - és logikusnak is tűnik.

Hamarjában két nagyon szimpatikus, de apró újítást találtam a könyvben: az egyik a kisméretű fegyverekhez kapcsolódik: például egy gnóm kétkezes kard, vagy Morningstar máshogy sebez, mint egy közepes méretű teremtmény számára készített ugyanilyen fegyver. A másik az, hogy egy csomó hasznos featet behúztak a kiegészítőkből és tisztázták a Tárgyalkotás képességeket is. Ez utóbbi megváltoztatása okán a mágikus tárgyak árai is égbeszöktek, amivel legfeljebb a tápos Pistikéket sikerült bünteniük némiképp. Felesleges nyúlkálás volt néhány spell (Bika Ereje, Gyorsítás, stb) átdolgozása, vagy a Vándor életkockáinak d10-ről d8-ra módosítása. Komolyabb kiértékeléshez el kellene olvasnom a szabálykönyveket, de 10 perc .pdf olvasgatástól jojózni kezd a szemem. Persze ha vóna óccsóé' eredetiben...

Mindenesetre ma begyűjtök egy MM2-őt, amit bagóért veszek egy szegedi ex-RPG-stől.

Halruaa Campaign - FR D&D

Kemény hosszúságú játék kerekedett mára: reggel pontosan 11-től, éjfélig játszottunk. D. Gáborékkal már vagy nyolc-kilenc éve nem kentem és meglepődve tapasztaltam a játék intenzitását. Nem volt külön kaja- és cigiszünet (ezek mentek folyamatosan az asztalnál) és nem volt beszélgetés off-game témákról. Ennek előnye az volt hogy nem estem ki a karakterből - kivéve, amikor nem voltam jelen egy beszélgetésnél, de még ekkor is az utolsó simításokat végeztem a tegnap generált zsoldoscsapatom tagjain. Karakteremnek neve is lett végül: Santara Saloma - majd javítom a galériában.

D.Gábor
szerintem nagyon jól mesél (bár felködlenek a múltjából sötét foltok, de hát kinek nem?) és ezt megint bizonyította. A két egymást követő fejezetből álló történet első felében egy áruló halruaa-i tanácstag után nyomoztunk, akiről kiderült, hogy - egyéb bűnök mellett - Árnyszövet mágiával operál - kedves felesége aktív útmutatásai alapján. Miután ezt a problémát megoldottuk a második félben a kedves feleség körmére kellett nézni, aki a férjével beszélt meg találkozót az Asztrál fogadóban. Itt aztán nagyon mókás lett a helyzet, mert a fogadó tulajdonosa (varázsló) őrzött egy követ, amit az öccsétől (szintén varázsló) lopott és ők ketten azt játsszák, hogy az egyikük ellopja a másiktól, az meg visszalopja tőle. Persze az öccs pontosan abban a percben támadt be a kőért, amikor feltűnt az igen veszélyes feleség, de hála Mystrának ezt mi már előre megjósoltuk hogy így lesz. Persze azért lett is nem kis felfordulás. A szerteágazó akcióban a csapat összes tagja fontos szerephez jutott sőt, egy Rust Monster és egy Acélgólem párharcának is részesei lehettünk.

Megint szemtanúja voltam, hogy milyen remek hangulatot tud teremteni a jellemek kijátszása, illetve milyen érdekes szituációt eredményezhet az, ha az egyik játékos karaktere alárendeltje egy másik játékosénak, különösképp ha a két karakter jelleme nem teljesen egyezik. Mellesleg magam játszottam ki csapatom összes tagját és ebben nagy segítségemre volt F.Dávid Abjurere, aki egy telepatikus tudathálót hozott létre a karakterek között. Persze F.Dávid még mindig keményen a combókra és a tápra hajt, de ezen ambícióiban kénytelen a skillek és a featek fejlesztésére koncentrálni, mert D.Gábor nem az a bőkezű mesélő. (Még szintet sem léptünk.)

Mindent összevetve ennyi idő kihagyása után is hamar megtaláltuk magunkat a játékban. Én jól éreztem magam, ők is hívtak még legközelebbre, 'szal valszeg én sem mentem az idegeikre - pedig női karakterrel toltam :)

2005. május 16., hétfő

Halruaa Campaign - FR D&D

A mai nap a karaktergenerálás jegyében telt. D.Gábor hétfői meséjéhez IX. szintű karakterre van szükség, aki lehetőség szerint kiegészítené a varázslóból és varázsló/papból álló partit. Mivel a játék Halruaaban játszódik, ajánlott volt valami mágiához konyító valaki, aki nem restell az ellenség elibe menni, míg a többik hátulról tolják magukból a villámokat és a tűzgolyókat. Karakterem végül egy Fighter 2/ Wizard 5/ Eldritch Knight 2 lett, ami az utóbbi emelt kasztnak hála, jól kombinálja az előző két foglalkozást.Ezután megtekertük egy kicsit a karaktert: kapott Leadership képességet és egy négyfős, törvényes zsoldoscsapat vezetője lett, aki embereivel karavánok biztosítására és testőri munkákra specializálódott.

A csapat összetétele:
Jadfar, male human Cleric of Mystra 4
Helila, female human Rogue 4
Krabdul, male human Ranger 3
Mussala, male human Fighter 4

Rakok fel mindegyikükről képet a galériába, bár az én karakteremnek egyelőre még neve sincs.

2005. május 15., vasárnap

Beyond the Mountains of Madness - CoC

Szombaton nagyjából másfél nap eseményeit sikerült lejátszanunk, de már csak napokra vagyunk attól, hogy elinduljon az expedíció. Újságíró karakteremnek nem mindig sikerül felülkerekednie szakmai kíváncsiságán, ráadásul helyenként akadékoskodásával még 'Hannibal' Moore idegeit is próbára teszi. Amikor ezt a szemére hányják, visszafogja magát - egy időre. Szerteágazó nyomozásunk okán itt-ott kifejezetten belassultunk, viszont izgalmak terén kárpótoltak bennünket a felderített nyomok, illetve a bekövetkezett váratlan események. Gabrielle nevű hajónk új kapitánya félelmetes jelenség. Egyre biztosabb, hogy az Antarktiszra vezető utunk felett szaporodnak a sötét felhők.

Sajnos nem sikerült összehozni a hétfői játékot is, pedig Pünkösd van vagy mi a csoda. D.Gábor cimborám viszont elhívott játszani D&D-t, így elmegyek megnézem mi a szint.

2005. május 10., kedd

Beyond the Mountains of Madness - CoC

Ha mindenki rá fog érni, Dávid tovább nyomja az epikus kampányt. Mivel hétfő Pünkösd, komoly esélyek mutatkoznak arra, hogy két napot játszunk. A mese hosszának ismeretében ez áldásos lenne.

2005. május 6., péntek

Temple of Takhisis - DL D&D

Eszter X. szintű Dragonlance mesébe kezdett, melyhez természetesen nem volt senkinek sem karaktere, így generáltunk. K.Gábor törpét (Ékkőszemű Gutter, harcos-pap-lakatos) Zsolt embert (Feketeszemű Gabriel, mágus) magam pedig kagonesti elfet (Nem mutatkozott be senkinek, cserkész) - róla tettem képet a galériába.

A mese két nagyobb meglepetéssel is bírt:1. Eszter kiválóan játszotta ki az NPC-ket, különösen a velünk tartó surranót (Dalosajkú Timolas pap-bárd) és a csapatától megfosztott hobgoblin haramiafőnököt.2. Az ogre mágus temetője mellett álló várrom szimulálásához, frankón előkapott egy várromot, amit letett az asztal közepérre. Így miniatűrjeinkkel remekül szemléltethettük, hogy karaktereink miképp használják ki a terepviszonyok adta előnyöket.

Szerintem a D&D egyik legérdekesebb aspektusa a jellem kijátszása. Ennek a mesének az esetében is egy-két párbeszéd vagy reakció után felsejlett, hogy ki mivel piszmogott a karakterlap jellemrovatának kitöltésekor. A kíváncsi surranó, a kelletlen törpe, a hitetlen ember és a szűkszavú kagonesti sztereotípiái mind egyéniséget kaptak.Kíváncsian várom egy negyedik karakter belépését a csapatba.