2011. január 22., szombat

Death in Khemi - Conan RPG

Logan, Demetrio, Zurriago és Aiia, a Khajar-oázist elhagyva, Vazares javaslatára csatlakoztak egy shemita kereskedő, Jazarn karavánjához. Az utazás Khemibe majdnem három dekádig tartott. Vazares még néhány napi járóföldre a várostól elbúcsúzott a csapattól. Az öreg Mitra-pap a Styx-en átkelve vissza szándékozott térni Shembe, az Asgaluni Mitra templomba; megígérte, hogy mindenkit örömmel fog látni bármikor.


Amikor elérték Khemit, a várostól délre letáboroztak, majd Jazarn kíséretében ellátogattak a zsúfolt bazár-szigetre, ahol a helyi papság a külhoniakkal folytatott kereskedelmet. Az ősi város többi részébe csak különleges engedéllyel léphettek be az idegenek. Jazarnt elkísérték a Kígyófej fogadóba, hátha hallanak valamit Mitáról vagy Sebak Methről. Röviddel a shemita elvegyülése után egy ismerős alak bukkant fel: Thotra-ak-Mekri. A stygiai melegen üdvözölte barátait és próbált válaszolni kérdéseikre, amelyekből a következők derültek ki:
- Valójában ő Sebak Meth embere (orgyilkosa?), akinek, miután gazdájával és az egész nemesi családdal együtt gyorsan el kellett hagyniuk Luxurt, az volt a feladata, hogy megtalálja az elrabolt Nakhanam Hatep-et. Shem déli részén kutatott nyomok után; mikor felhagyott a kereséssel csatlakozott egy Stygiába tartó karavánhoz Shushan-ban. A sors fintora, hogy a karavánt feltehetően a Fekete Skorpiók támadták meg és talált rá ezáltal az elhagyatott Ishiti templomra, ahol Hatep raboskodott (lásd Children of Ishiti).
- Sebak Meth feladata lett volna a Hatep által küldött rabszolgákat (karaktereket) a lehető legészrevétlenebbül eltüntetni Khemiből. Hatep külön kérése volt, hogy ne öljék meg vagy ne áldozzák fel azokat, akik segítettek neki.
- Sebak Meth nagyjából két dekáddal korábban Mitával tért vissza egy (állítása szerint) nomád táborból. Néhány napra rá, mikor Mita teljesen felépült, Thotra szerint egymásba szerettek és összeházasodtak. A nemes előző felesége nemrég kétes körülmények között távozott az élők sorából.

Thotra ezután megkérdezte a barátaitól, hogy mi történt velük, hogyan sikerült végül elérniük Khemit. A csapat elmesélt majdnem mindent, Logan nyomatékosan kihagyta a Hatep ellen tett bosszúállási kísérletet. Thotra a shemita Jazarn nevének említése kapcsán célzást tett arra, hogy valószínűleg a kereskedő el lesz tüntetve a föld színéről. A csapat néhány tagja, de elsősorban Logan, erősen kételkedett a Sebak Meth és Mita közötti házasság tisztaságában, ezért talákozót javasolt, amit Thotra készséggel megszervezett. Beszélni akartak a vendhyai társukkal. Voltak persze olyan hangok is, amik nemes egyszerűséggel pénzéhes szajhának nevezték Mitát.

Thotra gyorsan fordult egyet, így a találkozóra hamar, még az éjjel sok kerülhetett. Sebak Meth a bazár-sziget egyik világítótornyaként működő házában készült fogadni őket. Amikor egy szolgáló, több katona jelenlétében felkísére őket az emeletre, a vendégek orrát olyan bódító illat csapta meg, amihez hasonlót a luxuri Derketo templomban éreztek. Logan felháborodva kicsörtetett és közölte a szolgálóval, hogy jöjjön le a nemes a földszinti hallba. A többiek egy emberként követték a barbárt. Rövid várakozás után a szolgáló közölte, hogy Sebak Meth nem kívánja fogadni őket és azonnal távozzanak a házból. Demetrio még tett egy próbát Thotránál, de a vanír harcosnak be voltak dugulva a fülei, így totálisan félreértette amit a barátjuk javasolt. Kint Logan még Mitát szólítva kétszer is elbődült, de a tornyot védő íjászok gyors távozásra szólították fel a társaságot, akik ezután ellátogattak a sziget másik fogadójába, a Lila Pontyba, ahol nyugovóra tértek.

A fogadóban egy teljes napig várakoztak, hátha Mita megjelenik, vagy valamilyen jelet küld nekik, de nem történt semmi. Mikor újra felmerült Jazarn neve, úgy döntöttek visszamennek a partra, megnézni, hogy minden rendben van-e. A karavánra nem, de a tábor hűlt helyén harc nyomaira bukkantak. Mikor három tucat katona közelített feléjük, harckocsikkal, íjászokkal, rádöbbentek, hogy mindenféle kereskedelmi vagy nagyköveti engedély nélkül tették a lábukat Stygia földjére, tálcán kínálva a törvényes okot ellenségeiknek (vagy magának Sebak Methnek?), hogy elkapják őket. A csapat gyorsan szétszóródott, többségük a vízbe menekült és eltűnt a katonák elől. Távolról döbbenve szemlélték, hogy röviddel a menekülésük után már több száz katona kereste őket, két mérföld hosszan felégették a partmenti növényezetet, egy halászfaluval együtt; minden bazár-szigetet elhagyó hajót pedig két stygiai gálya tartóztatott fel és vizsgált át tüzetesen. A bazár-szigeten sűrű sorokban figyelték a partot és ellenőriztek mindenkit az utcákon. Úgy tűnt, nagyhatalmú ellenségük biztosra akart menni. Látva a helyzet kilátástalanságát, Logan, Demetrio, Zurriago és Aiia úgy döntöttek, hogy egy délebbi halászfaluból elkötnek egy nagyobb csónakot, majd egy hatalmas kerülővel megpróbálnak eljutni Shembe, magára hagyva Mitát, akit ezzel a cselekedetükkel gyakorlatilag a halálba taszítottak.

Több, mint egy nap evezés után érték el a Styx északi partját. Shemben eljutottak Asgalunba, meglátogatták Vazarest, aki puha ágyakkal, élelemmel és erős vörösbörral kínálta őket. Néhány napot itt töltöttek, kipihenték a sötét stygiai kalandjaikat, majd elhatározták, hogy észak felé folytatják útjukat...

Ezzel lezárult (Cromra mondom, tényleg!) a Stygiát közelebbről bemutató kalandsorozat. Sajnos egy fatális félreértés és a Mitát formáló játékos gyakorlatilag jelen nem léte kissé érdekes mederbe terelte az eseményeket. Sok információ is rejtve maradt. Igény esetén összefoglalom a lényeget. A nyolc játékülés alatt folyamatosan erős Dark Sun hangulatom volt (remélem Nektek is), tehát kéretik nem meglepődni majd, ha valamikor a közeljövőben Rolemaster Standard System könyvekkel tesztelném az asztalok teherbíró képességét... :)

1 megjegyzés:

Thugra Khotan írta...

XP/FP:

Aiia: 1700 / 1
Mita: 1700 / 1
Demetrio: 1850 / 1
Zurriago: 1700 / 1
Logan: 1700 / 1