2012. március 31., szombat

REconnect with Evil - AFMBE

Hosszabb szünet után visszatértem a Resident Evil minikampányhoz, mivel úgy fest 2012 a franchise éve, logikusnak tűnt hogy hozzájáruljak. A játéksorozat negyedik része véleményem szerint a széria második legjobb játéka, így nagy élvezettel konvertáltam át asztali szerepjátékká. Ezúttal három játékost találtam elegendőnek, és a két régi ismerős mellett kifejezetten fontos szerepet adtam Alicenak, a filmekből ismert karakternek, mely az én értelmezésemben sajátos fúziót alkot a két szettinggel.

Leon S. Kennedy (Andris) - az amerikai elnök lányának testőre, a titkosszolgálat egyik legjobb embere, akinek most egyszerre három (vagy ha úgy tetszik négy) nő miatt kell főjön a feje.

Alice Birkin (Dávid) - a paranormális képességű katonákkal operáló New Earth Army műveleti tisztje, feladata pszionikus képességeivel felkutatni az elnök lányát és segítséget nyújtani Leonnak, hogy visszahozza.

Ada Wong (Zsolt) - a GPC ügynöke, eredetileg egy Tangierben elfogott baktéria nyomát követte, de új parancsa szerint segítséget kell nyújtania Leonnak és Alicenak küldetésükben.

Az alaphelyzet megegyezik a játékkal: Graham elnök lányát elrabolta az egyik áruló testőre, Jack Krauser (Leon barátja), és mielőtt az elrablás ténye kitudódna a nyilvánosság előtt, az elnök elküldi Leont, hogy hozza vissza a lányt. Itt már kicsit tekertem a dolgon, mert a lány helyzetét csak a New Earth Army bevonásával voltak képesek meghatározni, így Control, a divízió vezetője Alicet adja Leon mellé, révén már jól ismerik egymást.

Ashleyt egy isten háta mögötti, dél-spanyolországi hegyvidéki faluban találták meg. A nyilvánosság és a diplomáciai bonyodalmak elkerülése végett az elnök titkos akciót rendelt el. A terv szerint Alice és Leon nagy magasságból, magasan nyitott ernyőkkel érkeznek és az éj leple alatt, a falu melletti tóban landolnak. Eközben az épp a faluba tartó Ada Wong is megkapta az új parancsot, el is foglalt egy lövészállást a tavat övező magas sziklafal tetején.

Az ügynöknő nemsokára arra lett figyelmes, hogy falubeli parasztok kicsónakáztak a tóra egy zsákkal, ami pont úgy nézett ki mint egy hulla. Ott szépen ki is dobták a vízbe, majd sietősen a part felé vették az irányt. A tó vízalatti lakója valami hatalmas testű bestia lehetett, ami jókora örvényeket kavarva emésztette el a lakomáját. A falusiak távoztával pozíciót váltott, hogy az érkezőket fényjelzéssel elcsalja a tótól.

Alice zuhanás közben kishíján eszméletét vesztette amikor áthatolt egy láthatatlan és a normál ember számára észlelhetetlen mentális burkon, ami az alant elterülő vidéket borította be. A rádiócsend miatt nem tudott szólni Leonnak, aki ebből mit sem észlelt, viszont észrevette Ada jelzéseit így módosították a földetérés helyét, elkerülve a tavat. A viszontlátás Leon és Ada között - múltjuk ismeretében - hűvösen zajlott. Alice eközben betájolta Ashley pozícióját a falu irányában.
Óvatosan indultak el az erdőben, és elég gyorsan rájöttek, hogy nem érdemes letérni a kanyargó földútról, mert a sűrűben lépten-nyomon csapdák vannak elhelyezve. A degenerált falusiak épp néhány elfogott túristán gyakoroltak kedélyes emberégetést, így észrevétlenül sikerült átvágniuk abba az irányba, amerre Alice Ashley-t érzékelte. A forrást egy, a falu mögötti erdős dombon elterülő kisebb kúriánál találták meg, ahol aztán jó nagy összecsapásba keveredtek.


Először is a háznál ott várta őket a falu zord elöljárója, Bitores Mendez aki néhány komolyabb sérülés után mutálódott, néhány paraszt és egy zsákos fejű motorosfűrészes. A két boss jól megdolgoztatta hőseinket, akik persze végül nyertesen kerültek ki, még ha hajszál híján is. Szert tettek Bitorez műszemére és megtaláltak pár holmit, ami Jack Krauserhez, Leon korábbi partneréhez voltak köthetők. Ashley-nek mindössze a karperecét találták meg.

Alice ismét koncentrált és a lány következő pozícióját a falu feletti bányára mérte be. Leon rádión kapcsolatba lépett a koordinátorával, Hunnigannel és további felszereléseket rendelt, amiket a közeli NATO támaszpontról helikopterrel is indítottak. Elindultak a kijelölt ledobási ponthoz, ahol türelmesen vártak. Sajnos a helikopter soha nem érkezett meg, mert a Salazar kastélyból leszedték egy Stinger rakétával. Leonnak volt egy tippje ki lehetett...valószínűleg ugyanaz, aki ezután a frekvenciák ismeretében aktivált egy zavarót, így megszakadt a kapcsolatuk a taktikai központtal. Hunnigan búgó hangja bejelentkezett egy koravén gyermekarcú törpe, a birtok ura, Ramón Salazar, aki gúnyos megjegyzésekkel ostorozta őket. Jobb híján folytatták útjukat a bánya felé.

A hegybe vágott szakadékra emlékeztető bányában egy gigantikus rémség portyázott, ami szerencsére láncon volt tartva. Hőseinknek csúszva-mászva, lopakodva sikerült elkerülniük a bestiát, majd a fenti hegyormon álló Salazar-kastélyhoz vezető felvonó alsó bázisához értek. Itt lefolytattak egy rövidebb túszharcot, rábukkantak egy hullára, akiről kiderült, hogy a kastély laboratóriumában dolgozott. Az illető anyagából megtudták, hogy a bányatársaság munkájának fedése alatt, valójában az ősi Salazarok által eltemetett veszélyes parazita, a Las Plagas után kutattak. Az utolsó Salazar, Ramón látszólag semmit nem tanult ősei intéséből.  Drótját egy Saddler nevű titokzatos és rendkívül veszélyes figura mozgatja, aki miután megkaparintotta a Las Plagast, mentális irányítása alá vonta az egész falut. Az illető jegyzetei alapján megpróbálta lebuktatni Ramón és Saddler mesterkedését, ám valahogy lebukott és ezért az életével fizetett. Arról nem derült ki semmi, hogy miért rabolták el Ashley-t és persze a lányt itt sem találták meg, mindössze a pulóverét, melyet elrablása idején viselt.

Alice megint fókuszált egyet és egyáltalán nem meglepő módon a lány legközelebbi pozíciója a bánya feletti sziklán álló kastélyban volt. A kötélpályán futó tehercsillékben rejtőzve szépen fellopóztak, ám a fenti állomáson már ott várta őket Leon régi kollégája Jack Krauser. A régi idők emlékére Krauser fair késpárbajt ajánlott Leonnak, aki tisztában volt azzal, hogy veszítene, mivel áruló cimborája a bökők nagymestere, így végül jobbnak látta ha lelövi. Ezután a kastély folyosóin kisebb fogócskába kezdtek Ramón Salazarral és igen veszélyes mutánsával, akik alaposan lefárasztották őket. A nyávogva menekülő törpe végül nem ért vissza a laborba, hőseink kivonták a forgalomból.

Óvakodó csapatunk megtalálta az eklektikusan öltözött főfőnököt, Saddlert, aki épp egy hatalmas kivetítőn videochatelt egy szexi barnával és egy aggasztóan élőnek látszó Albert Weskerrel. A hallgatózásból kiderült, hogy ezek valami rosszban sántikálnak odaát Nyugat-Afrikában, aminek köze van a Saddlertől kapott Las Plagas mintához és egy bizonyos Uroboroshoz. Illendően megvárva a csevegés végét és leszűrve belőle minden hasznos információt, Leon és Ada elkezdték szórakoztatni Saddlert, aki élőnek látszó botjával hadakozott míg el nem törték, Alice pedig kiszabadította a Las Plagas vírussal töltött injekció alatt vergődő Ashley-t.

Saddler botjának eltörésével ő maga is elpusztult, ám ettől megszűnt a környéket körbevevő mentális burok is, minden plaga parasztnak felszabadult az elméje, és Ashleyt is megmentették. Így történetünk mondhatni happy enddel végződött, mindössze az elkapott videochat nyugtalanította hőseinket.

Nincsenek megjegyzések: